/Files/images/k_avtoslyusarnih_distsipln/DSCN0202.JPG

Тема досвіду: Розвиток в учнів інтересу до навчання, нетрадиційні форми і методи проведення уроків виробничого навчання

Об’єкт досвіду: Войтюк Валентин Анатолійович, 1950 р.н., освіта – базова вища, педстаж – 39 років, кваліфікаційна категорія –11 тарифний розряд майстра виробничого навчання, пезвання - „Майстер ІІ категорії”.

В 1985 році закінчила Зуєвський енергетичний технікум по спеціальності «Технік-теплотехнік», електромонтер 5 розряду. В Нетішинському професійному ліцеї працює майстром виробничого навчання з 1984 року.

Адреса досвіду: 30100, Хмельницька область, м. Нетішин, пр-т Незалежності, 2.

Роки вивчення та рік оформлення досвіду: 2009-2014 р.р.

Аналізуючи зміни, що відбуваються в суспільстві і зокрема в галузі автомобілебудування, необхідно оновлювати інноваційними технологіями навчально-виробничий процес. Майбутній робітник повинен бути й не тільки грамотним, а й компетентним, тобто вміло використовувати одержані знання в умовах сучасного виробництва, чітко орієнтуватися у виробничій ситуації, вирішувати виробничі проблеми. Для підготовки спеціалістів такого рівня необхідно забезпечити учнів міцною системою знань з професії і виховати в них трудових підхід до пізнавальної і практичної діяльності.

Основна мета майстра в/н Войтюка В. А. – домогтися від учнів отримання конкретних знань, а це, певною мірою, залежить від того як реалізується процес викладання. Під час роботи з учнями, які навчаються по професії "Слюсар по ремонту автомобілів", у Валентина Анатолійовича виникає потреба розвитку творчості учнів на уроках виробничого навчання, тому він розробив систему навчання за логікою розгортання матеріалу, де елементи творчості простежуються вже на перших уроках. Оптимальним варіантом є навчання на основі: індивідуального підходу; залучення активу учнів під час проведення поточного інструктажу; різнорівневі завдання; навчання учнів парами змінного складу.

Знання технологічного процесу, вміння самостійно мислити, втілювати свої ідеї, майстерність реалізується через розроблення і складання двигунів. Роботу в групі веде з урахуванням індивідуальних здібностей, особливостей характеру учнів. Така система підходу до кожного учня, як до особливості, викликає в них інтерес, бажання вирішувати складні виробничі питання. Актив групи формується з учнів здібних до самостійної роботи, здатних творчо мислити, повести колектив за собою. Виходячи з досвіду, обсяг роботи та її складність визначає відповідно до здібностей кожного учня.

На основі групи створена навчально-тренувальна підгрупа "Автомобіліст". За структурою - це невеличка група, яка виконує роботу поставлену перед нею замовниками. Вони вчаться обслуговувати замовника відповідно до даного часу.

На уроках виробничого навчання майстер в/н перед учнями конкретне завдання по розборці того чи другого вузла машини, якого потрібно відремонтувати. На кожний вузол машини розроблені технологічні карти, що дає учням змогу легше орієнтуватися в даній ситуації по виконанню роботи, тим самим прагне розвивати в учнів відповідальність за виконану роботу. Знання одержані в комплексі дають можливість оволодіти більш досконалішою професією слюсаря по ремонту автомобілів.

Результатом постійної творчої праці Войтюка В. А. є висока кваліфікація учнів під час державної атестації. Такий успіх забезпечують: повне керування навчальним процесом; гарантія досягнення запланованих результатів; послідовна орієнтація на визначену мету. Тому Валентин Анатолійович постійно працює над удосконаленням свого професійного рівня.

Войтюк В. А. провів відкритий урок виробничого навчання „Ремонт двигунів ”. Як відповідальний за організаційне, методичне керівництво за навчально-виробничою діяльністю майстрів в/н професії організував та провів обласне засідання фахової секції викладачів та майстрів в/н професії «Слюсар з ремонту автомобілів. Водій», тематичний тиждень професії.

Кiлькiсть переглядiв: 163

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.