/Files/images/k_sferi_poslug/DSCN0119.JPG

Тема досвіду: Складання інструкційних карт на уроках виробничого навчання

Об’єкт досвіду: Демчук Ніна Іванівна, 1958 р.н., освіта – вища, педстаж – 26 років, кваліфікаційна категорія – 12 тарифний розряд майстра виробничого навчання, робітнича кваліфікація – швачка 5 розряду.

В 1980 році закінчила Хмельницький технологічний інститут по спеціальності «Технологія швейних виробів». В Нетішинському професійному ліцеї працює майстром виробничого навчання з 1986 року.

Адреса досвіду: 30100, Хмельницька область, м. Нетішин, пр-т Незалежності, 2.

Роки вивчення та рік оформлення досвіду: 2009-2014 р.р.

Завдання майстра виробничого навчання - забезпечити учнів міцною системою знань по професії, озброїти методами наукового мислення та виховати творче відношення до пізнавальної і практичної діяльності. Вирішення цього завдання можливе тільки при умові активізації пізнавальної і трудової діяльності учнів шляхом впровадження системи ефективних засобів і способів заохочення їх до активної праці і навчання.

У процесі виробничого навчання майстер конкретизує і поглиблює теоретичні знання набуті учнями на уроках спеціальних предметів. Важливо при складанні інструкційних карт використати та актуалізувати теоретичні знання учнів. Інструкційні карти майстер виробничого навчання Демчук Ніна Іванівна використовує на любому етапі уроку виробничого навчання. На вступному інструктажі – для пояснення теми уроку, та поставленням завдання на поточний інструктаж. На поточному інструктажі – для відпрацювання прийомів роботи по даній темі. На заключному інструктажі – для виявлення помилок при виготовленні виробів, повузлової обробки.

Також у своїй роботі Ніна Іванівна використовує асоціативні ігри різного характеру: творчі, ігри-змагання, ігри з роздатковим дидактичним матеріалом. При розробці ігор майстер виробничого навчання прагне побудувати їх так, щоб розвивали професійне мислення, допомагали самостійно вибирати методи обробки вузлів, розвивати естетичний смак до художнього оформлення одягу. Наприклад, при розробці гри «Доміно» для вивчення технологічної послідовності обробки виробів завдання будує так, що спочатку замальовується зовнішній вигляд виробу, а технологічна послідовність записується на картах доміно. В більшості випадків гра в доміно використовується для перевірки систематизації знань учнів. Для перевірки домашнього завдання практикує проведення технологічних диктантів.

На уроках виробничого навчання організовує інтерактивні технології, зокрема «мозкову атаку». Групу ділить на бригади по 4-5 чоловік., враховуючи здібності учнів. Сильніші учні призначаються бригадирами. Вони організовують роботу членів бригади. Перед учнями ставлю завдання і вказую час роботи. Оголошує критерії оцінок. Учні включаються в роботу, висловлюють думки, сперечаються між собою, навіть слабкі учні не залишаються байдужими. Дуже важливо, що таке спілкування згуртовує групу, виховує почуття колективізму.

На уроках спецтехнології проводжує гру «Технологічний процес». Учні вдома самостійно повинні розробити технологічний процес виготовлення типового виробу або вузла. Кожен учень намагається запропонувати таку послідовність, яка б сприяла збільшенню продуктивності праці, підвищенню якості роботи, економії матеріалів. Оцінка результатів роботи проводиться на уроці.

Підвищенню активності учнів сприяє організація індивідуальної самостійної роботи кожного учня. Для цього використовує різні види самостійної роботи. Це робота з підручником, замалювання збірних схем, робота з текстами, інструкційно – технологічними схемами, відповіді на теоретичні питання. На уроках виробничого навчання Ніна Іванівна практикує видавати картки домашнього завдання, в яких учні повинні самостійно заповнити карту технологічної послідовності обробки того чи іншого вузла. Велику користь у розвитку навиків самостійної роботи з літературою дає проведення семінарів, підготовка рефератів.

Рівень знань, умінь і навичок учнів,, яких навчає Демчук Н. І., повністю відповідає вимогам кваліфікаційних характеристик. До уроків виробничого навчання готується сумлінно, виготовляє роздаткові та дидактичні матеріали. Впродовж атестаційного періоду. Демчук Н. І. провела відкритий урок виробничого навчання «Обробка дрібних деталей халату». Приймала участь в обласному конкурсі профмайстерності серед майстрів в/н професії «Швачка. Кравець», відзначена грамотою за участь в обласному конкурсі КМЗ матеріалів професійної підготовки.

З досвіду роботи майстра виробничого навчання Демчук Н. І. можна рекомендувати складання інструкційних карт на уроках виробничого навчання.

Кiлькiсть переглядiв: 1620

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.