Підписатися на RSS

/Files/images/k_avtoslyusarnih_distsipln/IMG_1994.JPG

Тема досвіду: Формування військово-патріотичного виховання в учнів на уроках Захисту Вітчизни

Об’єкт досвіду: Годованюк Яків Петрович, 1963 року народження, освіта – вища, закінчив Вінницький державний педагогічний інститут , спеціальність за дипломом – початкове військове виховання і навчання. Педагогічний стаж – 26 років.

З 1991 рокуГодованюк Я. П. працює в Нетішинському професійному ліцеї

Кваліфікаційна категорія – Спеціаліст вищої категорії”

Адреса досвіду: 30100, Хмельницька область, м. Нетішин, пр-т Незалежності, 2.

Роки вивчення та рік оформлення досвіду: 2010-2015 рр.

Виховання і навчання учнів у процесі занять з ЗВ - єдиний воєнно-педагогічний комплекс, який вимагає постійного і активного пошуку шляхів і засобів одночасного вирішення завдань з озброєння учнів військовими знаннями та практичними навичками в об'ємі підготовки молодого солдата і їх моральною і психологічною підготовкою до захисту Вітчизни. Велику роль у воєнно-патріотичному вихованні відіграють знання, які учні отримують під час ЗВ.

Суть і зміст мого досвіду полягає в тому, щоб сприяти активізації військово-патріотичного виховання учнів на уроках з предмету «Захист Вітчизни» і в позаурочний час.

У наш складний проблемний час Годованюк Я. П. старається відшукати ті оптимальні методи і засоби навчання, які не лише забезпечують високий рівень знань, а й сприяють формуванню інтелектуально розвиненої особистості.

Свою роботу викладач підпорядковує таким напрямкам:

> засвоєння програмного матеріалу;

> активізація пізнавальної діяльності;

> вміння застосовувати набуті знання в різних ситуаціях.

Виховання і навчання учнів у процесі занять з Захисту Вітчизни - єдиний військово-педагогічний комплекс, який вимагає постійного і активного пошуку шляхів і засобів одночасного вирішення завдань з озброєння учнів військовими знаннями та практичними навичками в об'ємі підготовки молодого солдата і їх моральної і психологічної підготовки до захисту Вітчизни.

На заняттях з тактичної підготовки, навчаючи учнів теорії та практиці підготовки і ведення бойових дій, велику увагу викладач приділяє формуванню оволодінню тактичним мистецтвом солдата, розвитку необхідних моральних якостей, зміцненню психологічної витримки, підвищенню фізичного загартування, а також відпрацюванню навиків володіння зброєю.

Заняття з військової топографії, як і інших розділів предмету «Захист Вітчизни», повинні бути максимально наближеними до бойових дій. Для цього Годованюк Я. П. проводить заняття з учнями на місцевості, з відпрацюванням практичних навичок. Знання з військової топографії допомагають прийняти найбільш вірне рішення, правильно поставити завдання підлеглим, цілеспрямовано керувати підрозділами в бою.

Ознайомлення з історією розвитку стрілецької зброї сприяє вихованню патріотизму, почуття гордості за зброю і впевненості в його надійності. При цьому наголошує, що у ближньому бою солдату особливо необхідні, крім особистої хоробрості, ще і самообладання, розсудливість і хороша натренованість.

Основне виховне завдання при вивченні розділу «Статути Збройних Сил України» Яків Петрович бачить в тому, щоб прищепити кожному юнакові почуття глибокої поваги до статутів, як до закону життя військ, без яких Збройні Сили не можуть знаходитися у постійній бойовій готовності. На кожному занятті Годованюк Я. П. вимагає, щоб взаємовідносини між учнями та викладачем були лише статутними, щоб практичні прийоми виконувались так, як виманюється в Збройних Силах.

При вивченні теми «Військова дисципліна, її сутність та значення» використовує приклади із солдатського життя. У процесі навчання встановлюються персональна відповідальність за доручену справу чи завдання.

Частину прийомів зі стройової підготовки учні виконують у вступній частині кожного уроку. Постійно акцентує увагу на зовнішньому вигляді, правилах військової ввічливості і поведінці. Слідкує, щоб юнаки були підтягнутими, вміли чітко доповідати і були в постійній готовності до дій.

Невід'ємною складовою навчально-виховного процесу в контексті військово- патріотичного виховання є проведення анкетування і тестування, зокрема з мотивації строкової військової служби, визначення тривожності учнів, пов'язаної з підготовкою до військової служби, на оцінку власної активності у підготовці до служби в Збройних Силах України.

Велику роль приділяє роботі стрілецьких гуртків, участі юнаків у змаганнях з військово-прикладних видів спорту на першість ліцею, міста та області. До цього процесу старається залучати також дівчат. Команда юнаків Нетішинського професійного ліцею неодноразово приймала активну участь у міських змаганнях, присвячених річниці Збройних Сил України. на яких неодноразово виборювала призові місця (2010 р. - I місце, 2011 р. – II місце, 2012р. – II місце, 2013 р. – II місце) У лютому 2012 р. команда у складі трьох учнів прийняла участь в обласній спартакіаді серед допризовної молоді, присвяченій Дню захисника Вітчизни та 23-ій річниці виводу радянських військ з Афганістану (кульова стрільба, стрільба з малокаліберної гвинтівки, розбирання та складання автомата, спорядження магазина патронами), де зайняла III загальнокомандне місце серед 34 команд професійно-технічних навчальних закладів області.

Годованюк Я. П. провів відкритий урок Захисту Вітчизни на тему «Стрілецька зброя та поводження з нею. Матеріальна частина автомата Калашнікова».

Підготував до друку методичні рекомендації з організації і методики проведення занять з військової топографії., навчально-методичний посібник «Основи цивільного захисту»

З досвіду роботи викладача предмету Захист Вітчизни Годованюка Я. П. можна рекомендувати формування військово-патріотичного виховання в учнів на уроках Захисту Вітчизни.

Кiлькiсть переглядiв: 99

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.