Історія створення ОТМ «Пошук»

Процеси відновлення, що відбуваються в країні, все частіше переконують нас у тому, що сформувати правову державу без підготовки підростаючих поколінь до життя в правовому, демократичному гуманному суспільстві без виховання самостійної, відповідальної за свої справи і вчинки людини неможливо.

Сьогодення потребує людей, яким властиві ініціативність, здатність до здійснення свідомого самостійного вибору, розвинене почуття власної гідності, здатність до особистісного самовдосконалення. Саме такі люди зможуть брати продуктивну участь у розбудові суспільства. Для того щоб бути успішним в інформаційному, мінливому суспільстві, необхідно володіти цілою низкою лідерських компетенцій: управлінням своїм мисленням, почуттями, поведінкою, впливом на інших людей, умінням приймати рішення тощо. Це пояснюється тим, що людина в житті виконує різні ролі, в тому числі й керівника мікро- (сім’я) або мікроколективу (виробництво, організація, відділ та ін.)

Ефективною формою підготовки лідерів є система виховання на засадах учнівського самоврядування. Це справжня школа дії, де на практиці використовуються уміння, одержані учнями на факультативних заняттях. Учнівське самоврядування покликане відіграти активну роль у підготовці сьогоднішніх учнів до реального самоврядування, формування у них готовності виконувати свій громадянський обов’язок.

Виникнення в 2007 році Об’єднання творчої молоді «Пошук» дало можливість учням брати участь у соціально-значущій діяльності. Така діяльність допомагає: навчитися спілкуватися, придбати досвід соціальної взаємодії з іншими людьми, освоїти нові соціальні ролі, визначити правові та моральні норми.

За п’ять років існування Об’єднання творчої молоді «Пошук» стало для учнів, з одного боку, виключно важливим середовищем самореалізації, з другого – найважливішим фактором соціалізації, із третього – дійсним інструментом захисту прав та інтересів учнів «Пошук» став сприйматись кожним його членом і одержав загальне визнання.

З огляду на досвід самоврядування, накопичений учнівською організацією «Пошук», було обрана власне ключову модель, ядром якої залишається «Пошук». Її створення йшло і «від науки», і «від практики».

При побудові моделі учнівського самоврядування була сформульована мета: «Реалізація інтересів і потреб учнів у ліцеї».

Для досягнення цієї мети були поставлені завдання:

1. Створити умови для розвитку і самореалізації кожної особистості як громадянина України, формувати покоління, які здатні навчатися впродовж життя, створювати і розвивати цінності громадянського суспільства.

2. Організація демократичного лілейного життя, коли сам учень є організатором, учасником функціонування міні-моделі суспільства.

3. Через широко розвинену систему органів самоврядування забезпечити залучення учнів до діяльності колективу, до діяльності загально-ліцейного колективу, суспільства.

4. Зробити мету і завдання реформування виховної роботи особисто значущим для кожного з учнів.

5. Сформувати в учнів високі моральні якості, вміння співпрацювати на принципах рівності, гласності, демократизму.

6. Сформувати толерантне ставлення один до одного, старших, різних світоглядів.

7. Сформувати почуття патріотизму, національної гідності,поваги до рідної мови.

Визначено принципи діяльності:

1. добровільності;

2. творчої активності;

3. самодіяльності;

4. ігри та романтики;

5. виборності органів самоврядування;

6. змінюваності;

7. педагогічного співробітництва.

Ліцейне самоврядування має кілька рівнів:

1-й рівень – індивідуальний

Кожен учень ліцею має право обрати й бути обраним в органи учнівського самоврядування з урахуванням особистого бажання і рекомендації учнівського колективу, а також виявляти ініціативу при проведенні будь-якої справи, як лілейної так і групової.

2-й рівень – рівень первинного колективу

Усі учні є членами колективу групи, тому основні питання, пов’язані із життєдіяльністю, вирішуються в первинному колективі. Усі члени колективу відповідно до своїх інтересів вибирають собі напрям діяльності, якою збираються займатись. Кожна група обирає зі свого складу голову й заступника. Із представників складається рада групи. Усі члени ради по черзі виконують роль голови ради. Рада групи має змінний склад, щоб кожний учень міг випробувати свої можливості, проявити ініціативу в будь-якій діяльності.

3-й рівень – рівень колективу освітньої установи

Головним законодавчим органом є вища учнівська рада, що збирається один раз на місяць. До складу ВУР входять представники від кожної групи, лідер ОТМ «Пошук» і представник педагогічної громадськості.

Атрибутика учнівського самоврядування Нетішинського професійного ліцею

Девіз:

Майбутнє наше –то лиш наша справа,

лиш наших рук, і совісті, й ума...

Гімн:

Ліцею мій! Священна ти колиско

Науки, і любові, і добра,

Де б не були, далеко ми чи близько

Черпаєм силу з твого джерела!

Приспів:

Тобі життя наше вершить!

Тобі одній всіх нас судить!

Команда нашого ліцею

Команда, без якої нам не жить!

Ми віримо, що дух твій незгасимий

Ти – мудрість, віра і ясна зоря!

Живи і процвітай ти, наш ліцею

Для миру, щастя, світла і добра!

Кiлькiсть переглядiв: 1412

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.