Методична робота в ліцеї здійснюється згідно з Конституцією України, Законом України «Про професійно-технічну освіту», Статутом навчального закладу та іншими нормативно-правовими актами в галузі освіти
Мета методичної роботи:
- підвищувати науково-теоретичний і культурний рівень педагогів;
- удосконалювати психолого-педагогічну й професійну підготовку.
Завдання методичної роботи:
- координація діяльності інститутів післядипломної педагогічної освіти, методичних кабінетів і методичних об’єднань педагогічних працівників;
- розроблення і видання навчальних програм, навчально-методичних і навчально-наочних посібників;
- підготовка, перепідготовка й підвищення кваліфікації педагогічних працівників системи професійної освіти;
- вивчення рівня знань, умінь і навичок учнів професійно-технічних навчальних закладів, розробка відповідних рекомендацій;
- співпраця з вищими навчальними закладами всіх рівнів акредитації для підвищення ефективності навчально-методичного забезпечення;
- висвітлення в засобах масової інформації досягнень педагогічно науки та педагогічного досвіду.
Методична робота – важлива складова професійно-технічної освіти, що має цілісну систему дій і заходів, орієнтованих на підвищення кваліфікації та професійної майстерності кожного педагогічного працівника, розвиток творчого потенціалу. Розв’язати ці багатопланові завдання можна лише через створення оптимальної системи методичних заходів та надання педагогам права вільного вибору тих форм, які максимально враховують їхні потреби, запити й інтереси.
Методична робота у Нетішинському професійному ліцеї здійснюється згідно з Конституцією України, Законами України «Про освіту», «Про професійно-технічну освіту», «Про загальну середню освіту», даним Положенням, Статутом навчального закладу, іншими нормативно-правовими актами в галузі освіти.
Основні принципи методичної роботи:
— демократизація та гуманізація навчального процесу;
— цільовий підхід до організації методичної роботи відповідно до програмних цілей професійно-технічного закладу та напрямів його діяльності;
— організація роботи з педагогічними кадрами на основі урахування їх потреб та реального рівня професійної компетентності;
— системність та систематичність;
— науковість;
— оперативність та мобільність;
— прогностичність та випереджувальний характер;
— оптимальне поєднання індивідуальних і колективних форм;
— приоритет знань та моральних цінностей.
Основними завданнями методичної роботи є:
— організаційно-методичне забезпечення програм розвитку ліцею;
— удосконалення змісту, форм і методів навчання та виховання учнівської молоді, забезпечення єдності, органічного взаємозв'язку загальноосвітньої та професійної підготовки учнів і слухачів на основі принципів гнучкості, наступності, прогностичності, ступеневого характеру професійно-технічної освіти;
— розвиток педагогічної та професійної майстерності педагогічних працівників, їх загальної культури, створення мотивації і умов для професійного вдосконалення;
— інформаційне забезпечення педагогічних працівників з проблем освіти, педагогіки, психології, інформування про досягнення науки і техніки, передового педагогічного та виробничого досвіду;
— організаційно-методична допомога у розвитку педагогічної творчості, експериментально-дослідницькій роботі, впровадженні результатів наукових досліджень, передового досвіду, педагогічних технологій тощо;
— створення комплексного мелодичного забезпечення предметів і професій, розробка та видання навчальних, методичних посібників, рекомендацій, наочних засобів навчання;
— забезпечення інтеграції навчального процесу, науки і практики;
— підготовка до атестації педагогічних працівників.
Управління, організація та планування методичної роботи.
Загальну організацію методичної роботи в ліцеї здійснює директор. Безпосереднім організатором методичної роботи є заступник директора з навчально-методичної роботи.
Конкретну методичну роботу з різними категоріями педагогічних працівників відповідно до специфіки їх діяльності проводять заступники директора, старший майстер у межах своїх функцій.
В організації методичної роботи та її плануванні враховуються актуальні завдання розвитку системи професійно-технічної освіти.
Планування методичної роботи — це система заходів, що забезпечує її безперервність, упорядкованість, визначеність, відповідність потребам навчально-виховного процесу та особистим запитам педагогічних працівників.
Реалізації програмних цілей ліцею та методичної роботи сприяє робота за єдиною науково-методичною проблемою.
Методична робота на рік планується на підставі аналізу діяльності педагогічного колективу у вигляді самостійного розділу річного плану методичної роботи ліцею.
План методичної роботи розробляється згідно діагностування заступником директора з навчально-методичної роботи і обговорюється на засіданні педагогічній ради, затверджується директором.
Структура методичної роботи містить взаємопов’язані елементи, відповідно до мети й завдань, які стоять перед навчальним закладом та втілюються в різних формах різними методами й засобами.
Коментарi