Тема досвіду: Використанні інтерактивних технологій та активізація пізнавальної діяльності учнів на уроках світової літератури, використання ілюстрацій до художніх творів на уроках світової літератури.
Об’єкт досвіду: Спаська Марія Михайлівна, 1958 року народження, освіта – вища, педагогічний стаж – 29 років.
В закінчила Рівненський державний педагогічний інститут по спеціальності – викладач російської мови і літератури.
З 1987 року Спаська М. М. працює в Нетішинському професійному ліцеї
Кваліфікаційна категорія – „Викладач вищої категорії”
Адреса досвіду: 30100, Хмельницька область, м. Нетішин, пр-т Незалежності, 2.
Роки вивчення та рік оформлення досвіду: 2009-2014 р.р.
Проблема використання засобів наочності на уроках була поставлена ще в середині XIX ст.
Використовуючи твори сумісних мистецтв на уроках світової літератури викладач Спаська М.М. враховує, що вони перш за все самостійні види художньої творчості і не можуть розглядатися в плані звичайної наочності. Твори сумісних мистецтв виконують не тільки допоміжну дидактичну, але й цілком самостійну, естетичну цінність.
Ілюстрації у книзі не тільки допомагають читачу при першому читанні, а й взагалі доповнюють, узагальнюють сприйняття твору, підсилюють враження від твору в цілому. На уроках світової літератури виклад використовує ілюстрації різних авторів: розгляд ілюстрації до твору та роздуми над тим, чи так уявляли учні ці сцени творів та їх героїв; коментар викладача з використанням ілюстрацій до твору; співставлення ілюстрацій різних авторів до твору; створення проблемної ситуації на основі ілюстрацій до твору; письмова робота на прочитаний твір з використанням ілюстрації до нього.
Головним напрямом педагогічної діяльності Спаської М. М. є активізація пізнавальної діяльності на уроках та проблеми методики використання образотворчого мистецтва в процесі викладання літератури.
Спаська М. М. відзначається творчим пошуком у сфері методики світової літератури, формує інтерес учнів до надбань світової класики , активізує пізнавальну діяльність учнів на уроках світової літератури. Майже всі уроки – це уроки пошуку, творчості. Важливим є також те, що учні на уроках закріплюють отримані знання за допомогою складених ребусів, цікаво проведених конкурсів, вікторин. Ігрові елементи раціонально поєднуються у структурі уроку з бесідою, самостійною роботою учнів, художнім читанням, що стимулює і заохочує учнів до самостійної роботи.
З метою підвищення ефективності уроку організовує роботу всіх учнів на різних його етапах, формує в учнів уміння сприймати літературний твір комплексно з урахуванням особливостей, конкретних обставин значення і місце в літературі. З цією метою Марія Михайлівна використовує інтерактивні форми проведення уроків. Так на уроці – подорожі «Правопис різних частин мови» Спаська М. М. використала такі методи, як дослідження «Пошук», «мозковий штурм», завдання-продовження, «Корекція», клоуз-тест, мікрофон, робота в групах, конкурс ерудитів, топонімічні дослідження, розділивши групу на «Мандрівників» і «Дослідників», дала можливість учням відчути себе мандрівниками та дослідниками, виконати систему дослідницьких завдань, спрямованих на розвиток орфографічних, лексикологічних умінь та навичок, проявити свою ерудицію
Впродовж атестаційного періоду Марія Михайлівна підготувала та провела відкриті уроки: урок-конференцію „Романтичні мотиви у змалюванні образу Івана Мазепи”, урок-дослідження „Розбудити душу людини (до 100-річчя з Дня народження художниці Лідії Іванівни Спаської)”, урок-подорож «Правопис різних частин мови».
Підготувала виступ-презентацію на обласний семінар викладачів світової літератури «Використання інноваційних технологій на уроках світової літератури»
З досвіду роботи викладача зарубіжної літератури Спаської М. М. можна рекомендувати активізацію пізнавальної діяльності учнів, використання ілюстрацій до художніх творів на уроках світової літератури
Коментарi